Who We Are....

* Padang, Bukit Tinggi
* Medan, Brastagi, Danau Toba
* Nanggro Aceh Darrussalam
* Nine Apostles/Wali Songo/Sembilan Wali (Muslim Package)

Wonderful THAILAND (Muslim Package)
*Bangkok * Pattaya * Chiang Mai
*Chiang Rai * Hatyai * Krabi
*Pulau Phuket

The Great VIETNAM (Muslim Package)
* Ho Chi Minh

* KLM
* Value Air
* Tiger Air

For further information & reservation, please contact:
AZHAR MD HASHIM

4hari 3malam di JAKARTA & BANDUNG
(6 – 9 July 2012)
Group dari JOHOR BAHRU

Pukul 8 pagi pesawat yang kami naiki mendarat di Jakarta; keluar dari Airport…. tours guide sudah sedia menunggu kami dengan penuh senyuman. Kami langsung menuju restoran setempat untuk sarapan pagi, kerana kami sudah kelaparan semua. Bersama DAFFA TRAVEL & TOURS, kami adalah terdiri dari 9 orang wanita yang bekerja di sebuah pejabat kerajaan di Johor Bahru serta bersama kami juga terdapat  2 orang kanak-kanak, (so, you can imagine how amazing and piercing our group; 9 women are going to shop!!!).  Selesai makan kami terus bertolak  menuju kota Bandung dan kami amat bertuah kerana Daffa Travel & Tours menyediakan sebuah Van Eksekutif yang biasa digunakan oleh group band terkenal di Indonesia dan Malaysia “Wali Band”….Wow betapa bertuahnya group kami. Kami sudah  bersiap sedia memulakan hari pertama ini untuk SHOPPING….
Sampai di Bandung kami langsung menuju ke salah satu Factory Outlet. Kota Bandung memang sangat terkenal dengan beberapa Factory Outlet-nya. Setelah puas berbelanja, kami langsung menuju Cibaduyut, iaitu Pusat Industry Kulit, seperti  KASUT, DOMPET/BEG TANGAN & JACKET , dengan kualiti produk yang baik dan harga yang murah….membuatkan kami berbelanja dengan banyaknya hinggakan menjelang petang baru kami sedar bahawa  kami semua belum mandi dan berganti pakaian sejak subuh pagi tadi dari Kuala Lumpur; oh my God!!! Akhirnya kami menuju hotel penginapan untuk mandi dan beristirahat, dan pada jam 8.00 mlm kami dibawa ke tempat makan yang tidak mempunya meja “lesehan” bahasa tempatan,  iaitu makan secara bersila….makanan nya juga enakkkkkkkkkkkkk sangat.

Hari kedua di Bandung kami awali dengan mengunjungi Gunung Tangkuban Perahu, gunung berapi yang sudah tidak aktif  yang terkenal dengan cerita legenda Dayang Sumbi dan Sangkuriang; dengan udaranya yang sangat sejuk. Di Tangkuban Perahu juga ada tempat untuk  berbelanja berbagai souvenir…. wahhhh!  Setelah puas menikmati pemandangan alam di Tangkuban Perahu, kami melanjutkan tujuan utama kami, yaitu Shoppingggg. Kami menuju Toko Tiga, toko yang khusus menjual baju dan seluar jeans; serta Pasar Baroe, shopping kompleks  yang menyediakan berbagai macam textile (bahan baju), telekung, kain sarung, baju anak dll; dan jutaan rupiah wang kami habis  dalam tempoh  2 hari. Menjelang petang ( waktu magrib ) kami terpaksa harus kembali ke hotel, karana Pasar Baroe sudah mahu tutup.

Hari ketiga, pagi-pagi selepas sarapan kami bersiap bertolak ke kota Jakarta, kami terpaksa berganti kendaraan dari van milik "Wali Band" yang cantik, bersih, dan selesa, menjadi bas yang lebih besar, karena van tersebut tidak boleh membawa belanja kami yang terlalu banyak & penuh (hahahaha.........). Sampai di Jakarta, kami langsung menuju Taman Mini Indonesia Indah, untuk melihat keadaan geografis dan budaya Indonesia dalam bentuk kecil (miniature of Indonesia).  Kami begitu teruja sekali melihat pemandangan disitu. Selepas itu Perjalanan dilanjutkan menuju Thamrin City, pusat perniagaan  modern (mall) yang bersambung (connected) dengan Pusat Perdagangan Pasar Tanah Abang.  Malam hari kami menginap di hotel N One, hotel yang sangat dekat dengan Pasar Tanah Abang.

Hari terakhir di Jakarta, kami masih sempat menghabiskan wang jutaan  rupiah , dengan hanya berjalan kaki dari hotel kami bersama-sama menuju Pasar Tanah Abang. Dengan waktu yang cukup singkat, kami terpaksa harus belanja dengan cepat, karena pukul 2 petang itu, kami harus sudah dalam pesawat menuju Kuala Lumpur. Dengan hati yang sayu kami terpaksa  meninggalkan Kota Jakarta dan juga keramahan dan kebaikan tour Guide kami sepanjang 4 hari bersama beliau. Bye..bye…bye  Cibaduyut, Pasar Baroe dan Pasar Tanah Abang….. kami pasti datang lagi….

Terima kasih juga kepada Daffa Travel & Tours yang telah memberi service yang begitu excellent …kami syorkan kepada sesiapa yang ingin melancung pastikan DAFFA TRAVEL & TOURS sebagai agen perjalanan tuan-tuan. Let's see our memory

1 comment:

1. Berapa hrga pakej jakarta-bandung-jakarta 3h3m utk 4dewasa 1baby(2thn)?